Příběh ne/spokojeného elektrospotřebiče
V letošním prvním úkolu Recyklohraní Badatelé hloubali nad významem odpovědného pořizování, užívání, oprav, třídění a recyklace elektrospotřebičů. V Příběhu spokojeného či naopak nespokojeného elektrospotřebiče jsme spojili environmentální výchovu s literární i výtvarnou tvorbou.
S výrobou a užíváním elektrospotřebičů je spojena spotřeba surovin, vody, energie a rovněž emise uhlíkových plynů, znečištění vody a ovzduší. Proto pokud se chceme chovat k našemu
životnímu prostředí zodpovědně, měli bychom k elektrospotřebičům přistupovat s rozumem, který
nám velí nepořizovat si zbytečnosti, nezbavovat se zařízení, která nám ještě spolehlivě slouží,
porouchané spotřebiče opravovat a nesnažit se vše vlastnit, protože některé věci si snadno můžeme
půjčovat nebo sdílet. Společným jmenovatelem těchto principů je, že věcmi zbytečně neplýtváme a
snažíme se s nimi zacházet tak, aby nám co nejdéle sloužily. A teprve když už jsou opravdu na konci
svého životního cyklu, předáme je k recyklaci. Dovršíme tím příběhy SPOKOJENÝCH spotřebičů.
I v tomto školním roce Vás prosíme o sběr nepotřebných baterií a použitých nefunkčních mobilů. Jejich přinesením do školy a následným odesláním na recyklaci přes Recyklohraní získávají členové Badatelského kroužku cenné body do celoroční hry. Děkujeme Vám za odpovědný a příkladný přístup nejenom k elektrospotřebičům!